نینتندو:مایکروسافت و سونی رقیب ما نیستند

در حال حاضر همه از جایگاه منحصر بفرد نینتندو در صنعت بازی‌های ویدئویی مطلع هستیم؛ این شرکت به طور کامل از جنگِ سخت‌افزاری کنار کشیده و در عوض به استفاده از تکنولوژی‌های ارزان‌تر اما خاص و جذاب روی آورده است. نینتندو به لطف پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار قدرتمندِ خود، هواداران بسیار زیادی برهم زده و یکی از پیش‌گامان این صنعت محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد رجی فیس ایمه (Reggie Fils-Aime)، مدیر نینتندو آمریکا نیز از این موضوع آگاه و به آن معتقد است. وی اخیراً در مصاحبه با وب‌سایت Ars Technica حاضر شده و رقیب اصلی شرکت خود را نه سونی و مایکروسافت بلکه “زمان مشتریان” خوانده است:

تمام زمان اضافیِ مشتری، زمانی است که او برای سرگرمی صرف می‌کند. این چیزی است که من برای دقیقه به دقیقه‌ی آن رقابت می‌کنم. مدت زمانی که شما برای اینترنت‌گردی، تماشای فیلم و یک برنامه‌ی تلویزیونی صرف می‌کنید، تمام آن‌ها همان زمان‌های سرگرمی هستند که ما برای آن می‌جنگیم. زمینه‌ی رقابتِ من بسیار بزرگ‌تر از رقبای مستقیممان در مایکروسافت و سونی است. من برای زمان رقابت می‌کنم. زمانی که این کار را انجام دهم، ناگزیرم برای پیروزی در نبرد خلاق و مبتکر باشم.

رویکرد و نقطه نظر نینتندو کاملاً در بازی‌ها و محصولات منحصر بفردِ او مطابقت دارد و ابتکاراتی مانند Nintendo Labo به خوبی تصدیق‌گر این موضوع است. به هر صورت زمان زیادی تا پایان نسل هشتم باقی نمانده و باید منتظر ماند و مشاهده کرد که این شرکت در نسل نهم نیز به رویکرد منحصر بفرد خود ادامه می‌دهد یا در جبهه‌ی سخت‌افزاری به نبرد با سونی و مایکرسافت خواهد پرداخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید :