میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور می‌گوید

رویداد Reboot Develop 2019 در شهر دوبروونیکِ کرواسی با کنفرانس هیدتاکا میازاکی مدیر استودیوی فرام سافتور و فومیتو اودا (Fumito Ueda) خالق بازی Shadow of the Colossus شروع شد. در این کنفرانس، آقای میازاکی از علاقه‌ی خود به ساخت یک بازی داستان محور گفت.

این دو توسعه‌دهنده‌ی ژاپنی در بازی‌های خود به گیم‌پلی اهمیت بیشتری نسبت به داستان داده‌اند. از نظر اودا، آن چیزی که یک بازی را تعریف می‌کند، بخش بصری آن است و داستان و دیالوگ آخرین چیزی است که باید به آن پرداخته شود. این کار از بازنویسی‌های بیهوده نیز جلوگیری می‌کند.

میازاکی با این حرف موافقت می‌کند و باور دارد که خلق دنیای بازی و طراحی مراحل بر داستان بازی تاثیر می‌گذارند و به همین دلیل نیازی نیست که ساخت بازی با نوشتن داستان آغاز شود. اساس هر بازی گیم‌پلی آن است و زمانی که گیم‌پلی آماده باشد، می‌توان داستانی مناسب آن نوشت. این کار همانند شکل دادن تدریجیِ گِل است.

میازاکی همچنین گفت که این تنها راه ساخت بازی نیست. او به ساخت یک بازی داستان محور همانند بازی Red Dead Redemption 2 علاقه دارد و باید تلاش کند تا داستان بازی‌های خود را بهتر به گروه بازی‌سازی توضیح دهد تا آن‌ها درک بهتری از داستان بازی داشته باشند.



Source link

این خبر را به اشتراک بگذارید :